#1 Salam Perkenalan

10:51

Bismillah, 


Assalamualaikum,


Aku NurrA, nama panjang ke, nama pendek ke, Nurra je :) Salam perkenalan untuk kamu semua. Semoga Allah merahmati hari-hari kita.

Setelah sekian lama aku biar blog ni bersarang, kali ni aku cuba nak nekadkan diri aku (aku cuba la kann) untuk update blog semaksima mungkin. Mungkin, salah satu sebab, kenapa dah lama tinggal blogging, boleh jadi "writer block" . Sejak 2012 sampai la sekarang, blog ni aku gantung tak bertali(hmmm, kesian dia) dan aku dah delete semua post-post lama aku. So, kali ni aku macam dah insaf la sikit dan In Shaa Allah, akan diteruskan juga postingan-postingan yang bakal menyusul nanti.


"Ada orang kisah ke?"


Hmmm..

Soalan semacam ini selalu terlintas di benak aku. Siapa kisah pasal hidup aku kan. Aku tak nafikan, memang tak ada siapa yang kisah, dan tak ada siapa yang peduli. But, this is it. Kenapa perlu kau kisahkan pasal orang. If you want to do it, just do it! Actually, this really hit me hard. Ini lah salah satu sebab aku stop buat benda yang aku suka buat. Kesimpulannya, aku bukan stop blogging sebab alasan "writer block" lah ape lah. Cuma, satu sebab. Terlalu fikirkan apa orang fikir pasal kita atau bahasa senang dia OVERTHINKING.


Okay, Woah! Tajuk entry kemain nak salam perkenalan la ape la, sekali, kau pegi cerita benda heavy. Hehe. Takpe kan, sekadar perkongsian. 


Pasal overthinking ni, aku pernah tengok video aida azlin (Singapore Youtuber) kat youtube. Dia ada share pasal benda ni. Panjang lebar. Aku nak amik point dia je. Bila mana kau ada rasa nak buat sesuatu, buat je. tak perlu fikir apa orang nak cakap. Tak perlu pun nak stop buat apa yang kita suka, apa yang kita nak buat, semata-mata nak impress kan orang lain. Tak perlu. Kita hidup diatas muka bumi ni, bukannya nak puaskan hati makhluk, manusia khususnya. Kita hanya nak kan perhatian dari Allah. Sang Khaliq, Pencipta kita. Ingat, buat lah apa yang kita nak, selagi benda tu, tak melanggar hukum syarak :)


Point yang aku nak highlightkan kat sini adalah,  If you want to do it, just do it! Tak ada sesiapa yang lebih berhak tentukan hidup kau, kecuali kau. (selagi bertepatan dengan syarak)


So, kalau rasa nak start berblogging, start merenovatekan diri, dan yang sama waktu dengannya, mulakanlah dengan bismillah. Kalau niat kita baik, In Shaa Allah, apa yang kita nak buat tu pun, Allah akan mudahkan segala urusan kita. Stop thinking about others! Fokus diri kita, tambah nilai diri kita, In Shaa Allah, yang baik-baik saja untuk kita :)





A007
Wahai orang-orang yang beriman, kalau kamu membela (agama) Allah nescaya Allah membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu. (Muhammad :7)



Kita bela agama Allah, In Shaa Allah, Allah pula akan bela kita :)



Salam Sayang,

NurrA

You Might Also Like

2 Si Kici

Kindly drop your words here :)
Please do not SPAM and be kind.
May Allah Bless you always :)

Dimension Hand